7 Şubat 2009 Cumartesi

kardeşimin akıl mantığa sığmayan cümleleri

efendiim


aslında ben bu yazımı yaklaşık iki hafta önce yazmıştım word belgesine. daha devam edecektim ama zorlaştı ve etmedim. iki hafta önce yazdığım için de yazının ilk kısımlarında iki hafta öncesine dair esintiler var :D neyse işte bu:


öncelikle yeni bi haftadayız xD okulun son haftası, dersler işlenmiyor, kermesler filan yapılıyor, okuldan kaçılıyor vs vs vs :D bu her öğrenciye olduğu gibi bana da yansıdı. bakınız bana, bu akşam ders çalışmadım ve nete girdim. uzun zamandan beri yazmak istediğim bir şey vardı: Sevde'nin Türkçe dersinde verilen kelimeleri kullanarak yazdığı cümlelerdeki komik bölümler :D

hepimiz bu ödevden sorumlu tutulmuşuzdur. 1. sınıftan 8. sınıfa kadar Türkçe kitabında parça işlendikten sonra verilen yeni kelimelerle ilgili cümleler kurmak :D Sevde'nin derslerine yardım ederken gördüm cümlelerini. içlerinden bazıları akıl ve mantık dışı cümlelerdi :D aslında bu cümleleri yazıma aktarmak için bayağı yalvardım kendisine :D

sistemi açıklıyorum. önce kelimeler yazılı ve anlamları yazılmış. Eve geldiklerinde de o cümlelerle ilgili 2 cümle yazıyorlar.

kelimeleri cümlede kullanmak konusunda da ben de çok yapardım, cümle aklıma gelmediğinde şu gibi örnekler verirdim

kelimemiz teknoloji olsun: " sözlükten teknolojinin anlamına baktım"

mizah mesela "okulda mizah konusunu işledik"

bilim "bilimi sözlükten bulamadı" gibi :D


ben yaparım da SEvde yapmaz mı :D

kelime tark: sonunda tark eklimesinin anlamını buldum :D

tabii mantık hataları da var :D

haber salmak: haberi salmaya gitmedin mi? :D

bezmek: bezmek kelimesini Türk Dil Kurumu'nun sitesinden araştırdım. ( artık sözlük yerine net kullanılır oldu canım xD)

bereket: din dersinde bereket nedir diye konuştuk

gönül: sözlükte gönül kelimesini bulamadım.

müfettiş gadget "seninle iletişim kuramıyorum!" dedi . ( aman ne büyük felaket :D) (kelime iletişim)

evcil: yeni evcil hayvanımın adı kabarık. (abi kabarık nedir ya ne ki bu hayvan :D :D)

yürek:yürek kalp kelimesinin eş anlamlısıdır.

farklı: biz farklı dünyaların insanlarıyız, anlasana! (allahhh! batsın bu dünya!)

taciz etmek: bu kişi beni taciz ediyor! ( :D)

soğukkanlı: genç, soğukkanlı bir ailenin son ferdiydi. (soğukkanlı aile mi... :D)

aklına gülmek: hay aklına güleyim kız! ( xD)

mera: rüzgar meraları yerinden oynattı (puha :D)

hiddetlenmek: metinde rüzgar hiddetlendiğinde tayfun oldu. (rüzgar hiddetleniyor :D)

can havli: seni can havliyle kurtardım. (abi can havliyle kendini kurtarman gerekmiyo mu :D)

küstah: bu yaptığına küstahlık denir. ( amanınn)

büst: okulumuzda Atatürk büstü var. (yemin et! :D)

dayımın tahini Bolu'ya çıktı. (hala tayine tahin diyenler var hem de kazık gibi adamlar)

dile getirmek bir deyimdir (:D)

kültürümü geliştirdim, bir şeyler sor bakalım. ( bu ne ya :D )

cahillik: buralarda cahillik nadirdir( hırsızlık desen neyse :D)

kısırlaşma(anlamı): üretim yapamamak, kısır hale gelmek. cümlesi: artık kısırlaşmaya başlıyoruz( :D :D)

2.cümle: kısırlaşmış ülke olmamalıyız (bence de olmamalıyız xD)

timsal: bizim okulu timsal eden öğretmenlerden biri de Zehra İren. (timsal... :D)

2.cümle: kendime temizlik timsali yaptım ( bu nedir? :D)

kolera: arkadaşım kolera hastalığına kapıldı ( akım mı len bu kapılıyo te allam :D)

sayı bildiren cümle: küçük kızın altı midillisi, bir tavşanı, üç kedisi ve dokuz köpeği var. (oha :D bu arada bu cümleyi çarlinin çikolata fabrikası filminden alıntı yapmış sevde)

damdan düşen çocuğun eli kırıldı ( gülesim geldi ya bunu okuyunca :D çocuk damdan düşüyo filan :D)

bizi çekemediler halat koptu (sevde sen de mi yaa :D)

ben seni bir yerden kestiriyor gibiyim(zuha :D )

şiddetli yağmurdan dolayı okullar tatil oldu ( yağmurdan dolayı mı :D)

havuzda boğulmak üzere olan çocuğu kurtarma çabaları iki saat sürdü(len havuz bu lenn :D puhaha)


daha devam edecektim ama gerçekten zahmetli bi öyle okumak kolay tabii :D defterden o bölümleri bul oku et ohoo :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder